- ¿Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic
determina i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i
justifica la resposta.
Efectivament, crec que el
coneixement tecnològic i científic sí que determina i garanteix el progrés
econòmic. Vivim en un món globalitzat que està estructurat econòmica i
socialment entorn a la tecnologies i els avenços científics. Les societats i
les formes de comunicació entre
els seus membres han donat un gir de 360 graus en relació a dècades anteriors.
Actualment, el grau de desenvolupament dels països i de les societats estan íntimament lligats al
grau de desenvolupament tecnològic i científic. Quant més avencos en aquest
sentit més riquesa econòmica i social generaran per la ciutadania. Aquells
països que restin al marge d’aquests avenços seran menys competitives alhora
que menys prosperes.
- ¿Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les
diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes
tecnologies? Què en penses?
Exacte, quan més fonament
científic, és a dir, aquell basat en criteris essencialment tècnics més
garantia tindrà que les tecnologies siguin neutres i no subjectes a interessos
partidistes, econòmics (lobbies) o d’altre índole.
- Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la
Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol
activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable
actualment.
Doncs, reflexionant sobre
el que acabem de dir, arribem a la conclusió que aquesta afirmació és certa… i
em fa reflexionar sobre la meva pràctica educativa diària.
- ¿Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem
patint en tots els àmbits en els darrers anys?
Jo crec que el s’ha donat
en aquests darrers anys és una tercera revolució: la tecnològica. Aquests
avançaments ha nivell tecnològic han generat uns profunds canvis, com
comentàvem, en les relacions i comunicacions entre les persones (i empreses)
que han desencadenat en un món globalitzat que té impactes directes en les
economies mundials a nivell competitiu.
- Defineix en una frase la Tecnologia Edicatova. Digues quin és el
seu objecte d’estudi.
Entenc que és Tecnologia
Educativa. Aquesta estudia com la tecnologia pot tenir una aplicació en el procés
d’ensenyament i aprenentatge amb un doble objectiu: ser un canal i recurs
d’estudi d’un contingut concret alhora que adquirir competències relacionades
amb el coneixement tecnològic.
- Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció
del coneixement.
Transmissió de
coneixement: explicar l’aparell digestiu amb el recurs del llibre de text.
Construcció de
coneixement: imaginar una situació en la que som metges i hem d’explicar en una
conferència de metges el cas d’un pacient que té una malaltia relacionada amb
l’estómac. Han de crear l’aparell digestiu amb material reciclat i utilitzar
les TIC per exposar el cas a la resta de col·legues.
- Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta
el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per
tal d'explicar i donar sentit a una idea".
Entenem que perquè hi hagi
aprenentatge significatiu hem de donar significativitat i sentit a un contingut
o idea. I per assolir-ho cal que relacionem i associem aquests nous conceptes
al nostre context quotidià. En conseqüència per ser eficients en la nostra
tasca docent és vital lligar les noves idees a la realitat i entorn de
l’alumnat. En cas contrari, seran idees que els alumnes no les faran seves atès
que no li troba aplicabilitat en el context on es desenvolupa.
- ¿Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les
teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció
Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà
una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de
missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta
comunicació a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la
comunicació i posar a un clic
de distància altres mitjans de comunicació teus...?
Doncs la veritat és que no
ho havia pensat… quan et pares i penses, la veritat és que sí és molt útil
perquè facilita la meva interacció
i relació amb la UOC i companys
amb qui comparteixo assignatures.
- Comptes amb els coneixements previs que el Pla docent indica per
poder ser eficaç durant el desenvolupament de l’assignatura? Fins a quin
punt? Pots instal·lar programari, iniciar l’exploració de nou programari
pel teu compte, gestionar arxius i comptes amb una actitud positiva cap a
web 2.0? Ets capaç de llegir en pantalla (buscar paraules, fer servir
l’índex amb hipervincles, moure’t en el document...? i mantenir uns apunts
digitals on acumulis la informació de diferents fonts?
Crec que el meu grau
competencial inicial és força reduït… entenc que haig d’aquirir nous
coneixements per facilitar el meu treball personal diari i el que és més
important per utilitzar-lo com a contingut propi a ensenyar al meu alumnat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada